Taannoin sattui silmiini teksti, jossa jääkiekkopelin hävinnyt pelaaja totesi pelistä "tulleen ihan pannukakun".
Mistähän lie johtuu moinen sanonta. Tänään söin kuitenkin Vanha Kassun ravintolassa yhden parhaimmista pannareista mansikkahillolla.
Pannukakkau tai ei, tänään epäonnistuin totaalisesti pataruisleivän teossa. Ihan tein Maku.fi sivuilla olevan ohjeen mukaan. Ainoa ero oli, että käytin hiivan asemasta vanhanaikaista ruisleipäjuurta. Juuren olen saanut emännältä, jonka ruisleipä on todellinen makunautinto.
Tällainen möykky tuli
Voisiko tätä ruisleiväksi kuvitella
edes hyvällä mielikuvituksellakaan.
edes hyvällä mielikuvituksellakaan.
Talttaa, vasaraa ym. työkalua käyttäen sain leivän lopulta pois padasta. Mies leikkasi leivän kahtia tokaisten sen olevan raakaa. Ei pitänyt olla. Ohjeen mukaan paistoin leipää 1,5h uunissa.
Yrittänyttä ei laiteta....sanotaan. En kyllä luovuta. Teen vaikka kymmenen harjoitelmaa. Täytyyhän ruisleivän teko minultakin onnistua.
Virheitä, mokia, epäonnistumisia sattuu kaikille, luonnollisesti. Viimeisen vajaan puolenvuoden sisällä on kohdalleni osunut tuoteita, jotka eivät ole vastannut hankintahetken mielikuvaani. Olen tomistautunut tekemään näistä kolmesta tapauksesta kuluttajapalautteen. Mielenkiintoinen kokemus.
Juustoportin täysmaito juoksettui yliyön uunissa haudutetussa ohrapuurossa. Laitoin Juustoporttiin kyselyn, mitä tein väärin, miksi maito juoksettui. Lupasivat lähettää 5 € tililleni, kun laitan tilinnumeroni.
En laittanut tilitietojani vaan pyysin selvitystä, miksi maito juoksettui, vaikka viimeiseen myyntipäivään oli vielä useampi päivä jäljellä. Eipä ole vastausta kuulunut marraskuiseen kyselyyni.
Eilen tein Fiskarssille ostamastani voirasiasta reklamaation.
Virheitä, mokia, epäonnistumisia sattuu kaikille, luonnollisesti. Viimeisen vajaan puolenvuoden sisällä on kohdalleni osunut tuoteita, jotka eivät ole vastannut hankintahetken mielikuvaani. Olen tomistautunut tekemään näistä kolmesta tapauksesta kuluttajapalautteen. Mielenkiintoinen kokemus.
Juustoportin täysmaito juoksettui yliyön uunissa haudutetussa ohrapuurossa. Laitoin Juustoporttiin kyselyn, mitä tein väärin, miksi maito juoksettui. Lupasivat lähettää 5 € tililleni, kun laitan tilinnumeroni.
En laittanut tilitietojani vaan pyysin selvitystä, miksi maito juoksettui, vaikka viimeiseen myyntipäivään oli vielä useampi päivä jäljellä. Eipä ole vastausta kuulunut marraskuiseen kyselyyni.
Eilen tein Fiskarssille ostamastani voirasiasta reklamaation.
Miksi kansi ei pysy kiinni?
Kansi on louskuttanut auki uutuuttaankin, hermostuin vain lopulta, kun rasia putosi käsistäni jääkaapista otettuani. Seuraukset tiedättekin.
Ensin tuli Fiskarsilta pahoitteluviesti sekä ilmoitus 10€ lahjakortin lähettämisestä. Pari tuntia myöhemmin heiltä tuli lisäviesti, jossa sanottiin, että lahjakortti tulee postissa. Kului muutama tunti, jonka jälkeen Fiskars ilmoitti, että teknisen ongelman vuoksi lahjakortti on tämän viimeisen viestin liitteenä. Oli kyllä. Melkonen sekamelska eto asiasta. Kirjuuttelin heille, että rahan sijaan haluaisin tietää, onko sama vika muissakin rasioissa. Nyt odottelen vastausta.
Ollakseen muovirasia, rasia on kotimainen ja suht'koht' simppelin tyylikäs, joten toisen samanlaisen voisinkin hankkia, edellytyksenä kiinnipysyvä kansi.
Viimeisimmän valituksen tein Lumenelle, senkin eilen.
Arctic Spa -vartalovoide
Ostin hiljan jo toisen putkilon Lumenen tuotesarjan vartalovoidetta. Pidin erityisesti voiteen koostumuksesta ja tuoksusta. Kun eka voide oli loppuunkäytetty, päätin luonnollisesti hankkia uuden. Mikä pettymys. Voide on kyllä samanoloista kuin aikaisempi putkilokin, mutta tuoksu on epämiellyttävä. Epäilin omia aistejani. Onneksi mieskin vahvisti aikaisemman voiteen tuoksun olevan kesäisen raikkaan.
Laitoin Lumenelle kysymyspalautteen.
Mikä mukava yllätys, ei tarjottukaan rahaa, vaan ystävällisesti pyydettiin, mikäli ei ole vaivaa, lähettämään tuote heille tutkittavaksi, jotta voisivat palata tuoksuongelmaan. Ei ollut vaivaa. Pikku nyssäkkä läksi tänään postissa.
Tässäpä mokatarinani. Mokia sattuu, luonnollisesti. Se, miten niihin suhtaudumme, luo mielikuvan muuhunkin tekemiseemme. Kohta 30 vuoden takainen reklamaatio-vastaus Finnairilta kirvelee vieläkin sisuksiani, kun tuo tapahtumaketju putkahtaa muistoihini. Tuo muisto ei ole ollenkaan miellyttävä ja on monasti ohjannut mielipidettäni suomalaisesta lentoyhtiöstämme.
Kaikesta huolimatta kevättä kohti ollaan menossa. Hyvät asiat mielessä. Uuden ruisleivän tekohaaste edessä, ja aurikokin pilkistää pilviharsojen läpi.
Voi harmi toi leipäjuttu, mutta sitkeys varmasti palkitaan, kun vaan jaksaa harjoitella.
VastaaPoistaOnkin hyvä kertoa välillä myös epäonnistumisista, ettei aina luule, että itsellä vain kaikki epäonnistuu ja muilla hommat sujuu kuin tanssi.
Aurinkoa alkaneeseen viikkoon Sinulle :-) T.Maija
Ihanaa Maija kun jaksat aina kommentoida. Tuntuu niin kivalta sinunlaisesi uusi blogituttavuus Suomen toiselta laidalta.
PoistaOikein hyvää Berliiniä. Vrpu
Kiitos samoin, on ollut todella mukavaa tutustua myös Simuun! Sinulle on haaste blogissani, käypä kurkkaamassa! Kiitos toivotuksista!
VastaaPoistaKiitos samoin, on ollut todella mukavaa tutustua myös Simuun! Sinulle on haaste blogissani, käypä kurkkaamassa! Kiitos toivotuksista!
VastaaPoista